Friday, December 10, 2010

jodoh owh jodoh.... mane kau pergi jodoh oi??!!!

       salam semua.. korang ade bace paper semalam x?? paper sinar kot.. aku pon x sure.. aku carik2 balik paper 2 da x der... mcm ni, aku ade bace pasal seorang perempuan cina yang buat agensi carik jodoh.. sebenarnya biase je kan, apedehal la yg menarik sgt pasal bukak agensi jodoh ye x.. tapi aku bace jugak kot2 dy bagi tips... heheheheMyEm0.Com..    
       bace punye bace tetiba aku tertarik dengan statement pompuan cina ni.. dy cakap "RATA2 PEREMPUAN BERCINTA KETIKA WAKTU BELAJAR, JIKA DIA TERLEPAS PELUANG ITU SUSAH UNTUK BERTEMU JODOH KETIKA DI ALAM PEKERJAAN".. lebih kurang mcm ni la ayat dia.. x per.. aku try carik lg.. kalu aku punye ayat terpesong sgt, aku hapdet len yer.. 
        aku pon mula terpikir2.. kenapalah aku x becinta tyme study dulu?? ( bajet ade org nak kat ko jek ha3..) mcm mane ni?? aku da kerja sekarang ni.. ape patot aku lakukan??!! dahi mula berpeluh2.. mata da start berpinar2.. ape yang patot aku buat? perlu ke aku berhenti kerja dan sambung belajar?? arghhhhh!! pusing kepala aku dong..!! ape lagi,, bunuh diri makan clorox.. CHOOYYYYYY!!! ( nabi x mengaku umat yer kalau bunuh diri)
         Rileks2.. jgn kalut yer.. Allah kan dah janji,  DIA menciptakan makhluknya berpasangan.. itu mungkin teori perempuan cina tu.. hakikatnya jodoh semua Allah yang tentukan.. ustaz aku pernah bagi tips2 mudan nak dapat jodoh.. aku try senaraikan yerk ape yang aku ingat.. 


  TIPS2 MUDAH NAK DAPAT JODOH :


1 . hati mesti bersih..  
     - ye la, kalau da hati korang 2 asek nak mendengki, asek nak busuk hati kat orang, korang rase2 ade orang nak ke??? bia muka buruk tapi hati baik.. betul x??
ingat lagi x betty, si 'hodoh' yang cantik budi pekertinya



2. jaga penampilan..
    - perempuan atau laki same jek.. kebersihan tu memang penting.. kalau muka mcm Jong Yung Hwa / Park Shin Hye, tapi selekeh, err... no komen.. korang pon tau ape jawapannye.. 


huhu~ cuke2.. jong yong hwa!!


3. tak der yang perfect kat dunia ni..
    - aku taw ramai yang letak ciri2 lelaki / perempuan idamannya.. x salah.. tapi jgn terlalu mencari yg sempurna sebab hakikatnya x der manusia yang sempurna kat dunia ni..


4. for girls..
     - ustaz aku cakap lelaki suka perempuan yang pandai jaga tutur kata dia, bukannya jenis yang senang sangat mencarut apatah lagi yang senang mencarut dan memaki orang.. ~ jgn yer.. malu u ols~


elok ke??? 

5. lelaki dan perempuan setaraf..
     - aku taw zaman sekarang ni ramai perempuan yang nak membuktikan diri mereka setanding lelaki.. why not dalam kes nak carik jodoh ni kite tunjukkan sikit yang kite memerlukan kaum lelaki sebagai pembimbing dan pelindung kite?? 


6. banyakkan berdoa
   - setelah semua korang dah buat tapi still x dapat jodoh, banyak2lah mengadu dekat Allah.. sesungguhnya DIA maha mendengar.. 
   
- klik untuk tumbesaran tanpa was-was -

                                 diantara contoh doa2 yang boleh diamalkan.. 

akhir kata, kalau still x jumpe jodoh lagi, jgn la kelam kabut... semua Allah telah ciptakan berpasangan, cuma cepat atau lambat je sampai jodohnye.. x semestinya anda masih single menunjukkan anda seorang yang loser.. JANGAN sesekali berfikiran macam tu okey.. JUST RILEKS..










p/s : rajin2 klik yer..








0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template