Sunday, June 3, 2012

Sos VS Sundae (BAHAGIAN 2)

" Chot, nak kopi tak? Aku nak bancuh ni." pelawaku sopan santun. ni kalau Cik Midah ada, conform Cik Midah mengalirkan air mata sebab tak sangka punya anak yang sopan bangat..

"tak nak lah. tiap-tiap hari kopi, kalau kopi Cap Kapal Api tak pe gak, ni Kopi Cap Raga.. Jatuh saham aku, ni kalau Datin Asmah tahu aku asyik minum kopi cap raga, menangis dia tau.." sambil cakap, sambil mengunyah, selekeh punya perempuan..

"Oi! sesedap oren je ye kau kutuk kopi pemberian Cik Midah.. alah, kau tu tak habis-habis Datin Asmah, entah-entah Datin Asmah dulu pun layan jugak kopi ni.. Cik Midah cakap, kopi ni femes tau tak.. Arwah atuk aku kemain lagi suka minum kopi ni.. kau je yang tak pandai menilai mana kaca, mana permata. huh!." sengaja aku lagakan sudu dengan cawan kuat-kuat. Chot ni, kalau nak mengutuk ikut sedap mulut abah dia je, tak fikir langsung perasaan aku. aku ni kan sensitif, tengok iklan susu yang anak  main piano sempena birthday mak dia pun aku bantai nangis.. touching the soul~

"Ala, marah la tu.. gurau sikit pun tak boleh. meh sini, teman aku layan cerita semanis kurma ni. tajuk tentang andartu, elok sangatlah untuk kau." ceh! aku pulak dapat saham. 

"Erm.. Chot, kau agak-agak kan ada tak orang nak kat aku?" perlahan-lahan aku tuturkan ayat tersebut. risau pulak dibantainya gelak kat aku..

PAP! TV dimatikan. eh, pehal la pulak minah ni, tadi kemain lagi nak tengok semanis kurma. segera mukanya ku tatap. lembut je muka chot ni. patutlah Abdul 'Galah' syok habis kat dia.. Abdul 'Galah' ni pakwe si Chot, sebab apa aku panggil galah? sebab tinggi sangat. Chot ni pun paras ketiak dia. tapi tak boleh sebut depan dia, silap haribulan dia sebat aku dengan galah.. 

"Umi, aku nak tanya kau sikit boleh?" katanya sambil memegang tangan aku. ni kalau orang tengok, mesti diorang cop kitorang lesbian.. uhhhh! Nauzubillah..  

aku hanya mengangguk.. 

"sebenarnya, aku dengar je apa budak tu cakap kat kau masa kat McD tadi. sebab tu ke kau tanya aku soalan tadi?' matanya mencari anak mataku.. 

tiba-tiba aku rasa panas je mata ni.. adeh~ time-time ni la nak buat drama bersiri..segera aku capai cawan kopi, lalu aku teguk perlahan-lahan. 

"Aku tahu, kau tak suka kongsi masalah kau dengan orang lain, tapi sampai bila umi? kuat sangat ke dalaman kau tu? nampak lipas pun kau dah cabut 200 meter. Come on Umi, kita dah kawan hampir 12 tahun.  kalau nak samakan dengan umur budak, dah boleh ambil UPSR tau tahun ni.." pujuknya lembut..  

"herm.. lebih kurang lah.. okey lah Chot, aku nak masuk bilik, nak tidur. esok pagi jangan lambat.lambat je aku tinggal." segera cawan aku capai dan menuju ke dapur.. maaf chot. aku belum ada kekuatan nak luahkan segala-galanya.. mungkin suatu hari nanti.. mungkin~


BERSAMBUNG... BAHAGIAN 3

KE BAHAGIAN 1

17:37:45  AHAD


2 budak suka berjalan balas:

Nana Humayr .. said...

xtw npe,ble bc n3 neh ak ase mcm hg kt depan ak !

p/s : ak xsbr nk blik n try suntang!!!

Cik MiKi said...

HUHU.. x pe2.. sabo.. nnti blik mesia ang mkn lah suntang puas2..sedap wooo.. erm.. ak sgt2 rindukan kau mun.. :')

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template