Sunday, September 25, 2011

~Hangus terbakar~ (nada lagu ziana zain please!)

 okey, aku mulakan entry aku dengan sad face ni dulu.... 5 SAAT KEMUDIAN.... hyee u ols!!! okey, kita dah sedih2 tadi kan, sekarang ni aku nak cerita sebab ape aku sedih..

sabtu lepas, sekolah aku ada buat sukan tahunan sekolah.. mesti ade yang akan cakap "hek eleeeeeeey minah ni, sukan sekolah pon nak sedih! Phuii!!" eh, sabar ye tuan2 & puan2 sekalian alam.. Phuii tu jauh cikit, kang kena muka aku, ada gak mulut yang makan kasut terompah size limablas karang.. baca dulu cerita aku......................


**************************************************************************************************************************

     sabtu lepas, sekolah aku adakan acara sukan tahunan sekolah.. tapi tak ramai pon murid yang datang.. hanya yang masuk acara aritu je yang datang.. tapi bagus jugak, tak delah cikgu-cikgu yang berdedikasi macam aku ni nak kena jaga korang-korang sume ye dak.. hehehe~

     acara first yang berlangsung mestilah acara perbarisan kan.. rumah sukan ada 5, tapi perbarisan ada 6 kumpulan.. haaaaaa.. mesti pelik kan?? bagi aku tak pelik pon sebab aku dah tau.. hehe~ sekolah aku  berkongsi dengan PPKI.. PPKI tu ape?? sekolah untuk kanak-kanak khas, yang ada masalah pendengaran, percakapan & lain-lain lagi.. bila aku tengok budak-budak ni, ati aku sedih beb.. tambah-tambah masa acara sukan diorang.. meleleh di jiwa... semoga Allah kuatkan iman & tetapkan kesabaran dalam hati cikgu-cikgu diorang.. bukan senang nak mendidiknya..


~perbarisan daripada PPKI~

comei kan depa?? diorang ade maskot tau.. maskot memerang.. memerang kan tahan lasak.. comei33!! perbarisan comel, sukan pon dorang hebat tau.. 


memang pro.. 


rabbani sgt berhati-hati.. juara nih!


nampak mcm budak2 lain kan??


depa pon nak peace gak.. :)

lepas habis acara PPKI, acara rumah sukan pun bermula.. acara larian semuanya.. aku jadik penjaga masa ( walaupun masa aku selalu tak terjaga ).. panas terik wooo! dari pagi sampai pukul 1 aku berjemur tengah panas.. dah ler kulit muka aku terbakar masa saringan bulan 3 tu tak hilang lagi, dah tambah pulak terbakar kat tengah padang ni. hadoi~( 3 bulan pakai garnier baru nak cerah sikit) muka aku memang pedih.. mata dah jadik ijau.. nampak semua orang kecik besar, kecik besar jek.. sampai je umah, aku mandi + solat terus aku tidur sampai malam.. bangun malam tu, badan aku panas.. owh~ aku demam.. memang tak berdaya saing sungguh aku ni.. kulit muka pulak, tak payah nak cakap ape la.. macam taik cicak.. nasib la aku bertudung.. Alhamdulillah la kan.. okey jom layan gambar.. ( sambil dengar lagu HANGUS TERBAKAR by Ziana Zain -ape name song ni?? )

perbarisan rumah panglima..



comei betei kome.. 


izatul.. laju betul.. 


panglima juara!!!


perbarisan semua rumah termasuk PPKI


aih~ bolatnye mate teman.. nampak sangat teman rumah oren.. 


keputusan sukan tahunan : JUARA     : Panglima @Oren
                                       : N.JUARA : Laksamana @ Merah
                                       : NO 3         : Bendahara @ Kuning
                                       :NO 4          : Syahbandar @ Biru
                                       :NO 5          : Temenggung @ Hijau

ape ape pun, sukan ni memang best, walaupun ada la insiden yang berlaku.. hahaha biaselah kan, aku ni cepat sentap.. 

okey lah, MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA..






1 budak suka berjalan balas:

kawie2020 said...

bestnye ulasan kome pasal hari sukan sekolah.. thumbs up...

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template