Tuesday, February 1, 2011

kenyataannya aku masih single!

       Lewat petang tadi aku ada terima panggilan daripada "kawan baik" aku.. sangat terkejut sebenarnya sebab dah lama kami lost contact.. "kawan baik" yang macam mana, itu yang kita kena fikirkan ye..

    kawan : kau sihat ke?

aku : sihat je. kau?

kawan : sihat juga, cuma hati yang tak berapa nak sihat.

aku : ye ke.. hati tak sihat? ada dua je ubatnya, yang pertama jumpa doktor,
 yang kedua banyakkan istighfar.

kawan : oh, lupa pula ustazah j-qaf kan. jangan la perli.

aku : aku cakap yang betul. tak boleh terima, terpulang.

kawan : aku gurau je.

aku: kau sakit hati kenapa?

kawan : si M nak kahwin..

aku : kau pun ada yang lain kan? bukan kau pasang ramai ke?

kawan : aku pasang main-main je, dia yang utama dalam hati aku.
aku sayang dia. dia baik sangat. mak ayah aku pun sukakan dia.
( suara bergetar, mula menangis )

aku : jangan la menangis..

kawan : kau tak duduk tempat aku, kau pun single lagi. kau tak kan faham.

aku : kalau tau aku tak kan faham , kenapa kau call aku?
macam ni lah, kau nak dia setia dengan kau, tapi kau tak setia dengan dia.
jangan minta sesuatu yang kau sendiri tak tunaikan. ya, memang aku single.
tapi kes macam kau ni dah beratus kali aku dengar. 
kau pun tahu kan, lelaki baik untuk perempuan yang baik.

kawan : kau nak kata aku tak baik?

aku : siapa aku untuk menilai kau. kau fikirlah..


menangislah kalau ini boleh menenangkan mu

       
              kadang - kadang apa yang ada di depan mata, kita tak terdetik untuk menghargai, tapi bila dah tiada, itu yang kita ratapi.. aku harap kawan aku akan berubah.. aku memang single, tapi aku tak malu dengan status tu.. sebab apa?? sebab Allah tahu apa yang terbaik untuk aku.. Syukran Ya Allah.. 




2 budak suka berjalan balas:

Illiana Hidayah said...

percayalah pada qadak dan qadar Allah...:)

Cik MiKi said...

yup.. dat da best way~ :)

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template