Wednesday, February 2, 2011

Mesti bersangka baik dengan Allah...

           salam.. masuk minggu ni, dah dua minggu aku tinggalkan SEK.MEN.ISLAM AL-HAJ.. rasanya lepas aku berhenti daripada situ, aku tak buat entry khas lagi.. aku memang sedih tinggalkan sekolah tu.. tapi aku buat biasa je.. ye la, aku mengajar situ tak lame mana pun, tetiba aku nak poyo sedih-sedih bagai.. orang lain aku tengok rileks je.. so aku ambil keputusan untuk just go je..



just go..~




          sekolah mula cuti hari ni.. aku bukak facebook, ramai budak-budak tegur aku..hepi betul. macam biasa ramai yang bertanyakan khabar, tak kurang ada yang nasihatkan aku supaya belajar betul - betul.. hehehe dulu aku yang pesan kat diorang, sekarang terbalik pulak.. : senyum : 


           ramai yang tanya kenapa aku harus pindah, aku tak ada jawapan untuk itu. aku just boleh cakap semua ni takdir Allah.. alhamdulillah, setakat ni  tak de sorang pun daripada mereka yang banyak songeh lepas dengar jawapa aku yang ini.. :) 


          banyak cerita yang aku dengar daripada budak-budak tu.. biasalah, baru nak membesar, semua perkara dirasakan seronok.. aku hanya boleh mendengar. kalau ada yang tak elok, aku cepat - cepat tegur.. tengah syok menyembang, tetiba aku dapat mesej daripada anak murid aku.. mesej dekat FB jugak.. aku memang sangat-sangat terkejut.. buat pertama kalinya aku beasa sangat terharu!



sangat terharu.. : NANGES :

            kepada anak - anak murid saya, saya halalkan segala ilmu yang saya pernah bagi kat antum semua.. seperti mana antum mintak doa saya, macam tu juga saya minta doa - doa antum semua. doakan saya berjaya di dunia dan akhirat.. ingat yer, segala apa yang Allah rancang, mesti ada hikmah di sebaliknya.. macam selalu saya cakap, kita mesti bersangka baik dengan Allah sebab DIA lah sebaik - baik pengatur...

          
         

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template