Thursday, July 11, 2013

RAMADHAN #1 : semangat membara

pagi-pagi aku dah bangun tolong mak aku masak sahur. ( ye la, dah name pun sahur, mestila bangun pagi ye dak? ) pagi ni mak aku masak sambal sotong dan aku goreng ikan kerisi 4 ekor. ( makan sorang sekor je )
pagi yang amat menyelerakan. macam biasa kalau mak yang masak mesti aku menambah walaupun sesimple macam ni.. ayah aku makan tak bertambah. tak lalu agaknya.

lepas sahur, ayah minta tolong aku cuci alas meja meniaga.. alas plastik tak pernah berbasuh. ayah cakap basuh sikit2 je, janji hilang kesan hitam tu. dengan semangat yang membara lepas solat subuh & baca 2 m/s Al-Quran, aku pun memulakan misi aku memberu alas plastik tu. kemain aku sental, sampai jiran aku yang nak keluar kerja sempat menyembang dengan aku..

tengah semangat memberus, tetibe hujan lebat turun.  lebatnya hujan tu semakin lama melunturkan semangat aku. Rasa macam nak masuk rumah, mandi, tukar baju & tidur. ayah aku melaung dari dalam rumah, dia suruh aku berhenti memberus. nanti hujan dah berhenti dia sambung berus. tu yang tak sedap tu. tak kan ayah aku nak duduk memberus pulak. aku pun sudahkan memberus.

mak dan ayah puji aku melambung2 sebab berjaya siapkan keje tu.. aku sengih2.. lepas mandi, aku pun tidur. tidur yang sangat nyenyak. sedar-sedar pukul 1! APE PUN TAK BOLEYYYY!!!

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template