Sunday, July 7, 2013

Cinta dan pengharapan ( edisi leleh hingus )

kecik - kecik dulu bila kawan-kawan sebut pasal cinta mesti akan cakap " eee yeekk, geli la. ei, ei, ei! " kalau tersentuh tangan budak laki, cepat-cepat lap kat baju, konon-konon nak hapus dosa.. padahal kalau kawan-kawan kita ejek kita dengan budak laki, dalam hati kemain suka. balik rumah siap berangan-angan lagi. (hapeee pon tak boley la kau kiah!) siap tulis kat buku I LOVE ________ ( nama budak laki yang digosipkan dengan kita ) lepas tu, kantoi dengan ayah, mula menggelabah biawak. siap mintak ampun maaf bagai.. ( aku la tuh!) haih~ memang kenangan..

itu dulu, 15 tahun lepas. sekarang aku dah 25 tahun. suku abad dah.. bila umur pun dah meningkat, kegatalan pun akan meningkat naik sama. (huhu) LOVE-BREAK-LOVE AGAIN-BREAK AGAIN memang dah jadi lumrah hidup. bila tengah hot bercinta kemain lagi status kat facebook siap bunga daun bagai, bila dah break petir halilintar taufan H1N1 semua keluar. huh! so scary~

bila dah menjangkau umur hampir ke 30-an ni, ramai wanita2 bujang + berkerjaya kat luar sana dah mula mengelap dan menyeka peluh jantan, betina waima khunsa yang rancak dan berlari-lari keluar. makin dekat, makin kuat peluhnya dik non.. siap boleh tadah dalam baldi. euwwww~ uwek!

itu kes yang masih bujang, yang tengah hot-hot cintan cintun (gitteww) masing-masing mengharapkan hubungan percintaan ni berakhir dengan sehelai sijil yang sah ( sijil nikah ). dah puas bercinta, kena berharap dan berdoa agar harapan itu dimakbulkan Allah coz only Allah know the best.. ewah! speaking pulak kau jemah! kalau Allah tak makbulkan, start dari awal semula =  cari - cinta - harap - nikah.. tidak semestinya apa yang kita harapkan, akan berakhir mengikut kehendak kita.. sehebat mana pun kita merancang, kita kena ingat ada "perancang' yang maha hebat disebalik rancangan kita tu..

doakan ketabahan milik aku.. sobss



0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template