Tuesday, July 24, 2012

Skool-LAH! -the love story- (BAH. 1)



Matanya meliar ke kiri dan ke kanan. Melihat pelajar-pelajar yang sibuk mengangkat beg masing-masing. 
 
“Pak Lang, Kak Ngah masuk dulu ye. Nak kemas beg. Terima kasih Pak Lang sebab hantarkan Angah.” Ujarku sekadar berbasa basi. Padahal mata aku dah berbulu tengok drama airmata antara Mak Lang aku dengan sepupu aku si Alesya. Sepupu dan sekutu aku yang paling ‘baik’ sekali kat dunia ni. Aku pun tak faham kenapa aku kena sekolah dengan dia. Dari tadika sampai sekolah menengah. Kalau bond kitorang mengalahkan adik-beradik okey la jugak, ni tidak, setiap kali jumpa mesti nak bercakar macam kucing dengan anjing. Dan untuk pengetahuan semua, mestilah aku kucing dan si Alesya tu anjing. 

“Okey, angah belajar rajin-rajin ye. Tolong tengokkan Alesya sekali untuk pak Lang.” senyuman yang terukir mampu membuatkan sesiapa tenang. 

“InsyaAllah Pak Lang.” selepas bersalaman, segera aku atur langkah menuju ke bilik. Nasib aku tak dapat sebilik dengan Alesya, kalau tak lagi haru..

Truutt.. truutt..  Siapa la call aku ni, kang senior nampak mati aku. 
Erm. Helo..
Herm.. dah sampai.
Ok. Jangan risau.
Love u..
Segera telefon dimatikan. Herm.. Angah rindukan emak..

******************************************************************
‘Assalamualaikum.’ Dengan perlahan pintu bilik C10-5 ditolaknya.
‘Alhamdulillah, sampai juga.’ Segera dihempaskan badan atas katil yang kosong. Matanya dipejam. Fikirannya mula mengatur rancangan  apa yang hendak dibuat. 

Tap. Tap

Segera mata yang terpejam automatik dicelikkan. Tadi aku masuk tak ada orang pun. Tapak kaki siapa la pulak ni. Perlahan-lahan kepalanya dipusingkan menghala almari pakaian.

Ya Allah…. “MAK!!!!!!! Ada orang lelaki!!!!!!!”

**********************************************************************
Sunyi. Sepi. 

 “ Kau ni memang suka jerit eh? Nasib tak pekak telinga aku.” Kejadian tadi betul-betul buat dada aku sesak. Dah la aku penat nak layan drama airmata Mak Lang- Alesya, tengah kemas baju ada pulak orang buat latihan koir. Siapa lagi, minah depan aku ni lah! Boleh dia kata aku lelaki, sikit punye comel aku ni haa.. 

“Sorry lah, aku ingat tak ada siapa dalam bilik ni, mana aku tau kau duduk kat almari. Lain kali orang bagi salam jawab lah.” Dah lah kurus kering, cutting pun tak ada, rambut boy cut, aku ingat lelaki tadi. Mana lah nak tahu kan, sekarang ni macam-macam leh jadi.
“Hek ena minah ni, bila masa entah bagi salam. Aku Kin, kau?” aku menghulurkan tangan.

“Aku fiya.. Nur Sofiyah..” Salam bersambut. 

And the rest is history..




RABU  25/7 /2012 11:50:43




0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template