Monday, July 30, 2012

Skool-LAH! -the love story- (BAH. 3)


 "lambat balik?" tanya Fiya sambil khusyuk menyiapkan soalan add-math.

"Ha'ah. tadi ada perjumpaan ketua dengan penolong kelas dekat Pusat Sumber. kau tahu, lagi 2 minggu sekolah kita ada buat tournament sukan. ada 7 acara sukan, setiap kelas kena hantar wakil. Fiya, aku tengok kaki kau macam kaki atlet, kau jadi kapten Bola Jaring nak? nanti kau cari lah ahli pasukan kau. Boleh?" tanyaku sambil memejamkan mata.. nikmatnya bila boleh baring.. memang penat sangat semenjak dua menjak ni.. Macam-macam perjumpaan. Tengku Syahmi, you owe me big!!

"Chop! Bola Jaring? hello, tangan aku ni tangan atlet Ping Pong okey.. Tak naklah aku Bola Jaring, aku tak pandai main lah.. Kin, Ping-Pong ada tak? Aku nak.. Boleh la eh? Please???" Fiya senyum memujuk..

"Okey.. " balasku pendek.. aku pun tak minat Bola jaring. okey, bukan tak minat tapi masa aku sekolah lama, geng-geng bola jaring semua geng yang ala-ala gedik-geli-girly.. Aku ganas okey.. So, aku ambil keputusan join bola tampar.. memang best!! tambah-tambah kalau bayangkan bola tu muka kelat si Alesya.. hmm.. Alesya pun boleh je jadi kapten.. Lagipun memang dia kapten Bola Jaring sekolah lama kitorang dulu.. Kapten gedik!

Allah, gegar la pulak..  sepantas kilat aku lihat jam.. 6.45 petang, patutlah.. serta merta aku bingkas bangun menuju ke tepi almari.. nasib almari dan meja study agak jauh.. Eh, Syahmi.. apesal pulak mamat nih..

"Erm.. hello."
"belum"
"tadi kan dah bagi"
"hish. ok. esok."
"bye"

tak habis-habis menyusah kan aku!

treet.. treet.. sape pulak yang mesej ni..


FROM: SI SENGAL

Oh I swear to you
I'll be there for you
This is not a drive by
Just a shy guy looking for a two-ply
Hefty bag to hold my love
When you move me everything is groovy
They don't like it sue me
Mmm the way you do me
Oh I swear to you
I'll be there for you
This is not a drive by


hehehe.. jangan marah Kin.. Smile~


Herm..lagu  Drive by- Train.. Hey Tengku Syahmi, kau memang sengal!!


********************************************************

Bukkk!!

"Wei, sakitlah!" kuang asam betul baling kepala aku dengan bantal. dah la busuk pulak tu!

"Ohh.. tau sakit.. yang aku terjerit-jerit panggil kau, kau ingat hati aku tak sakit? yang kau asyik sengih dari tadi kenapa?" parah lah budak Syahmi.. semenjek dua menjak ni kerap betul sengih sorang-sorang..

"kau nak tahu ke?? RAHSIA.." senyumnya makin lebar.. Nasib kau lah Kin,, sape suruh kau dingin sangat dengan aku.. Kau tak kenal lagi Tengku Syahmi.. sebenarnya senarai acara untuk tournament tadi memang kin dah bagi dekat dia, well~ ni Tengku Syahmi ok.. Tak pernah lagi ada perempuan yang berani marah dia.. kejadian lepas pemilihan penolong kelas hari tu betul-betul buat dia geram..

"Hey mangkuk! apesal kau pilih aku hah??" walaupun marahnya cuba ditahan, tapi tetap meletus juga..

"eh, rileks lah Kin.. kenapa marah-marah ni" muka minah ni sebijik muka orang utan tengah marah.. buruk gila!

"dah lah Kin.. jom balik.. kau dah terpilih pun.. Jom lah.." Fiya menarik-narik tangan Kin..

"Kalau kau tak nak, kau jumpa cikgu ok.. aku nak tengok betapa pengecutnya kau sebab tolak jawatan ni." aku hanya senyum mengejek.. kau jangan lupa Kin, hutang kau kat aku pun tak habis bayar lagi.. this time to payback!






0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template