Thursday, June 7, 2012

Sos VS Sundae (BAHAGIAN 4)

5,4,3,2,1.. "Masa menjawab sudah tamat. Sila letakkan pen anda dan tunggu sehingga kertas jawapan anda dikutip" macam deejay radio la suara pensyarah Matematik aku ni.. tergoda tau.. hehehe  Alhamdulillah.. Selesai sudah peperiksaan untuk semester ni.. Semester depan, semester terakhir aku.. boleh lah nak fikir pasal kawin pulak.. yaahooo!! Cantiknya gabungan warna hijau dan krim.. mesti cantik kalau buat tema kawin aku nanti.. hikhik tak sabarnya!

TAP! " Amboi mek, bukan main berseri muka kau.. Berangan lagi lah tu.. Taulah konfem dekan sem ni.. Huh~"  ewah..suka-suki je Si Chot ni petik jari depan muka aku.. Ingat nak panggil burung ke??

"Helo.. Tak de kena mengena ok muka berseri dengan konfem dekan.. Jom lah keluar.. Tinggal kita je dalam dewan ni." memang betul pun, tinggal kitorang berdua je dalam dewan.. Mak cik cleaner pun macam menyumpah kitorang, bengang la tu nak balik awal tak boleh..

" Tiket bas kau pukul berapa? Nak aku hantar pergi Pudu tak?" macam mana lah aku tak sayang dengan Chot ni, selalu prihatin dengan aku.. Terharu beb~

"Pukul 9 malam.. hehehe.. kau ni pura-pura tanya pulak.. bukan ke kau yang selalu hantar aku pergi Pudu? okey lah, sebab kau pura-pura tanya, jom aku belanja kau McD? amacam?? nak?" mesti dia jawab nak punya.. selera makan macam buaya kebulur tahap 8 tahun tak makan, takkan nak tolak rezeki, free pulak tu..

" herm.. tak pelah Umi.. Aku nak stay kat library la.." uiks.. serius giler muka minah ni..

"la.. apesal pulak.. kau ada masalah ke?? Abdul 'Galah' tu mainkan kau eh?? meh sini nombor Abdul 'Galah tu, biar aku sound dia! Kurang ajar punya jantan.. dah lah tak hensem, tinggi melayut! geramnya aku!!"  tangan aku dah stand by dengan handset.. memang nak kena 'Galah' ni..

"Oi-oi!! ooowh,, selama ni kau dok kutuk-kutuk pakwe aku la yer?? bukan kemain lagi gelaran kau bagi kat dia.. Ni aku baru berlakon sedih je ni, kalau betul la aku dipermainkan, entah ape lagi kau kutuk-kutuk dia eh.. sekarang ni betul-betul aku tak nak pergi.. balik dulu! huh!" mak aih.. laju betul minah ni jalan.. herm.. aku ke yang salah? dia yang buat muka sedih dulu.. Aku selalu jadi mangsa keadaan. Benci lah!

"Herm.. tak pelah Chot, kirim salam dekat Datin Asmah ye, kata aku kirim salam.. lepas tu kalau kau jumpa kekasih hati kau tu kata aku minta maaf sebab aku kutuk dia bukan-bukan.. Erm..  kalau apa-apa jadi dekat aku, mintak halal semuanya ye.. Assalamualaikum.." sedih betul hati aku.. aku nak mintak tolong kat sape untuk hantar aku malam ni pun aku tak tahu..

"Ala bucuk-bucuk.. Kekanda gurau saja.. Adinda janganlah berkecil hati.. Mari kita bersantap di restoran kegemaran adinda, tadi bilang mahu belanja kanda.. marilah.." tersengih-sengih pulak Chot ni, tadi marah.. Benci tau! huh!

"Dik, Spicy Chicken Mc Deluxe 2 set, sundae 1, makan sini." mana la pulak pergi si Chot ni.. tadi bukan kemain laju jalan, sekarang bayang pun tak nampak..

"Umi, sini!" wah~ melambai-lambai pulak si Chot ni .. Kalah Miss Universe tau..

" Sori tinggal kau macam tu je.. aku nak rebut tempat.. waktu tengahari McD memang sesak.. harga murah la katakan.." sambil cakap sambil mengunyah.. nasib tak tersembur.. Selekeh la Chot ni! Tapi memang pun, McD kalau waktu tengahari memang sesak.. uiks.. macam pernah ku lihat je mamat ni.. oh! mamat kedah.. Adoyai~ Kecil betul dunia ni..

"Erm.. Chot.." ujarku perlahan.

"Apesal weh? kau sakit perut ke?? ishk.. ke situ pulak dia ni..

"Aku nampak  mamat yang  marah kita aritu.." tiba-tiba cuak la pulak aku ni..

"Mana? tak de pun.. kat mane??" adoyai.. kuat pulak suara minah ni..

"Kat sini.. Saudari cari saya ke?" eh! bila masa pulak mamat ni sampai kat meja kitorang ni.. waduhh Gimana ni.. Gawat deh..

"Eh, perasan lah saudara ni.. Saya saje je nak exercise tengkuk ni ha,,, biar senang nak telan burger.. Sila lah kembali ke tempat asal anda.. kami nak sambung makan." bagus Chot, bagus! walaupun ayat dia macam ayat budak tadika, tapi kira okeylah alasan tu..

"Saya nak duduk sini.. tempat lain dah penuh.. ni kira sebagai balasan minta maaf lah sebab kawan saudari langgar saya aritu.. Eh kau, cepat bangun, pindah sebelah sana." ewah! sukasuki abah dia je kan.. elok sangat lah ni, satu spesies dengan Chot.. memang pasangan bahagia! bengang-bengang pun, aku ikut jugak cakap dia.. nampak sangat aku ni calon isteri solehah..

Tersengih-sengih pulak. kang aku tenyeh dengan sos baru tahu. Sakit-pulak-hati-kite-wak

Ah! gasak dia lah.. Baik aku teruskan suapan aku.. macam biasa kentang dengan sundae la.. hehehe

"weh.. kau makan macam ni ke?? pelik betul kau ni.. patutlah badan kau macam ni ye.. kau tahu tak Sundae ni dah lah manis, kentang goreng ni berminyak.. tak loya ke tekak kau? Aku tak tahu lah sapa yang nak kawin dengan kau nanti. Mesti andartu punyalah.. hahahahaha." Tanpa bersalahnya dia gelak. nak kata lawak, nak geli pun usus aku. dah lah main duduk je, kutuk-kutuk aku.. Memang nak kena ni.. Had ketinggian manusia pun berhenti masa umur 18 tahun tau, ni pulak had kesabaran..

" wah~  bagus kan kau ni, mesti kau lahir dulu siap dengan pakej mulut 'puaka' kan.. Seronok giler dengar kata-kata kau tadi.. Tapi kan, apa yang kau dapat kutk-kutuk aku ni? kau nak balas dendam eh? ke aku langgar kau aritu otot mulut kau cedera? kalau setakat nak duduk sini, nak buat aku mengamuk, baik kau lupakan je hasrat kau sebab setakat orang yang akal macam kau ni, orang panggil belum mumayyiz, aku sikit pun tak hadap la.. Lagi aku nak sedekah adalah.. okeylah, aku blah dulu.. Nanti kau buat announcement kat sini pasal aku, femes pulak aku karang.. Chot, aku blah dulu.. Kau layan la mamat belum baligh ni ye.. Callo betey!" baik aku blah.. Kejap lagi Mcd ni tukar jadi terusan Suez pulak.. Aku ni  kalau bengang memang aku nangis.. Uhuuu Uhuuuu.. Mak, tengok mamat giler tu mak, dia buat cheq nangis..  Cheq nak mak!!!!!!!!!


BERSAMBUNG... BAHAGIAN 5


KE BAHAGIAN 3


12:55:42     JUMAAT








`

3 budak suka berjalan balas:

Muna Ahmad said...

ewah ! kemain lg eh, kutuk2 org pastu nk dok kt ctu lak..

da 2x jmp kt mcd. adakah kebetulan or ?? JODOH ?

Cik MiKi said...

3 x baru ckup syarat.. ni bru 2.. uhuhuhuhu

ibnatul jamilah said...

lagi..lagi....

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template