Tuesday, June 5, 2012

Sos VS Sundae (BAHAGIAN 3)

"Uiiii.. Cuaknya nak exam ni.. kalau tak lulus, habislah aku Umi oi.." ujar Chot sambil menunjuk jadual exam ditangannya.

"hermm.. InsyaAllah, semuanya akan ok.. janji kita usaha dan selebihnya kita biar Allah yang tentukan."ujarku penuh tenang..

"Nanti kita study sama-sama ye.. sayang kau." bahuku dipeluk erat.. Indahnya ukhuwah ini Ya Allah..

BUKK!! adeh.. sakitnya bahu aku..

"Oi gajah! buta ke?? sakitlah bodoh!" katanya sambil mengusap-usap lengannya dengan kasar. Hek eleh.. Sakit sangat ke??

"errr.. maaf, maaf saya tak sengaja, saya tak nampak." ujarku panik.. nak buat apa ni? takkan nak usap jugak lengan mamat ni.. adoyai~

"macam mana tak nampak, dok sakan berpeluk dengan kawan ang, tu pasai la aku yang kat tepi ni pun kena langgaq." tengkingnya lagi.. orang utara rupanya. ceh! buat malu orang utara je, dengan perempuan pun tak boleh nak tolak ansur.

"Ehem! izinkan saya menyampuk disini. Sedara ni dah lebih sangat la, kalau dalam exam, boleh kira keluar tajuk ni. bukan ke kawan saya dah minta maaf, tak payahlah nak panjang-panjangkan cerita, malu la kat orang lain dok tengok-tengok sini.. mana tau ada mak mertua lalu ke, sah-sah kami kena reject. Okay, kami blah dulu.. Calo betey." dengan pantas lenganku ditarik.. Chot ni, kalau nak loyar buruk memang tak kena tempat.. tapi kelakar jugak tengok muka mamat tadi, terkulat-kulat kena ceramah free..

"Geram betul aku dengan mamat tadi tu. Macam lah sakit sangat.. mengada betul." rungut si Chot sambil tangannya ligat membalas mesej. Dari Abdul 'Galah' la tu..

"Sakitlah tu, badan aku yang besar ni langgar dia, kalau kau mungkin tak berapa sakit sangat kot." ujarku sambil mengunyah kentang goreng.. sedap weh..

" eh, helo! bukannya kau langgar pakai kereta, kau langgar pakai bahu kau je, huh!" makin marah, makin ligat pulak dia tekan keypad..

"dah lah chot, tak payah citer pasal dia lagi.. aku nak menikmati kentang dengan sundae ni sepuas-puas hati aku.. meh la rasa sekali." balasku sambil tersengih-sengih..

Chot hanya menjuihkan bibir. dah faham sangat, tak nak la tu..

"Beb, lepas exam ni kita pergi Genting, nak tak? aku tak pernah pergi sana tau.." tanyanya sambil mengedipkan mata berulang-ulang kali.. konon comel la tu..

"walaupun sinar mata kau penuh pengharapan serta cahaya keimanan, tapi aku tak boleh pergi la. Cik Midah suruh balik.. Syurga dibawah tapak kaki ibu tau.. Sorry la.. Nanti-nanti kita pergi ye. jangan kau pergi dengan pakwe kau pulak, tak manis.. nanti aku mengadu dengan Datin Asmah.." ujarku sambil nasihat, sambil aku ugut.. bukan boleh sangat si Chot ni, kalau tak diingatkan panjang plak kakinya..

"Ye la. huh!" dah mula merajuk lah tu. tak pe, biarkan je. 2 jam nanti ok la tu.. Entah kenapa, muka laki tadi masih terbayang-bayang dalam otak aku.. haish.. takkan aku dah jatuh cinta kot? tapi hati aku tak dup dap dup dap pun.. kenapa ni?? kenapaaaaa?????


BERSAMBUNG... BAHAGIAN 4

BAHAGIAN 1

BAHAGIAN 2




15:35:26  SELASA






0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template