Friday, September 2, 2011

sangap nak kahwin?? baca ni dulu.. lepas tu decide..

"Aku terima nikahnya si fulanah binti si fulan dengan mas kahwinnya RM.............."


seringkali kita dengar ucapan tu time akad nikah.. dalam hati masing-masing tak sabar nak tunggu malam pertama.. itu yang tersurat.. tersirat??? ini dia,,,,

"Aku tanggung dosa-dosa si dia dari ibu-bapanya, apa saja dosa yang isteriku buat aku yang menanggungya, bukan lagi kedua ibu bapanya, dan juga aku akan menanggung dosa anak-anakku. kalau aku gagal, maka aku fasik, dayus serta aku rela Malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pedah badanku.." [Q]




p/s : jom sama-sama perbaiki diri.. soleh ma'a solehah, toleh ma'a tolehah.. nauzubillah... 


credit to : luQman Al-jawa

2 budak suka berjalan balas:

kawie2020 said...

sebab tuh den x kawen lagi... takut ngan amanah yg berat... huhuhu...

Cik MiKi said...

yo lah cikgu... hehehehe~

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template