Saturday, January 29, 2011

glasses??? erk...

        kejap-kejap aku gosok-gosok mata, sekejap aku besarkan mata, sekejap aku kecikkan.. memang tak nampak tulisan dekat depan.. arkh!! stress.. disebabkan aku tak nampak tulisan kat depan, so aku pon mengambil pendekatan yang mudah iaitu tidur.. tu lah rutin aku time taklimat KPLI.. mata aku celik time taklimat elaun, penempatan & surat penjanjian.. hehehehe ( nak jadi cikgu pon still teruk lagi!)



aku bukan buta ye.. hanya rabun..



        lepas penat kena kerja dgn budak-budak tak cukup umur time orientasi, akhirnya kitorang dapat cuti seminggu.. hehehehe syok sangat-sangat!! sampai kat rawang, aku telefon suruh ayah aku datang ambil, pastu aku minta ayah aku singgah kedai spek mata.. ayah aku teperanjat. " kau rabun ke?" muka ayah aku berkerut. "ha'ah, time taklimat tak nampak depan".. kitorang pun singgah kat kedai vision clear optical.. dah siap semua, cina tu cakap bila dah siap dia call.. 


         pagi tadi tengah aku syok menyembang, tetiba ade call masuk.. rupanya cina kedai spek tu cakap spek aku dah siap.. kebetulan mak aku nak keluar aku pun kirim kat dia suruh pergi ambil.. berdebar-debar tunggu mak aku balik.. 



ni la ghupe spek aku ye.. usah kau tanya mengapa spek aku warna kuning ( cakap ala- ala gaya cerita p.ramlee ) alhamdulillah, nikmat pandangan aku kembali pulih.. kalau tak, jenuh nak kecikkan mata.. hehehehe 


moral of the story : JAGALAH MATA ANDA SEBELUM BENDA LAIN ( SPEK MATA ) YANG MENJAGANYA.. HEHEHE makan banyak sayur ( bak kata abang aku )


        

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template