Saturday, January 29, 2011

aku kah ini??

           salam.. hye! dah lame sangat tak updated blog ni.. mula-mula sibuk mengajar, lepas tu masuk kpli.. mane la sempat nak update.. eh! cakap pasal kpli, aku orientasi dekat excel training centre, lenggeng negeri sembilan.. pernah dengar tak??? ape??!!! tak pernah??!! same la dengan aku pun, tak pernah dengar.. nak tahu sape pemiliknya??? pemiliknya ialahhhhhhhhhhhhhhhhhh,, jeng jeng jeng...!!!!!!!

                                            

yup.. dato' fazilah kamsah punya.. bukan ahmad albab yang punya okey.. pemilik sahaja, tapi bukan dia yang training kitorang.. hehehehe 

            aku berhenti kerja kat SMIAH 21 hb 1 2011, so aku just ade 2 hari untuk settlekan semua... sempat je, tapi tak perfect sangat la.. aku kena daftar 24 hb antara pukul 8 a.m hingga 10.30 a.m.. memang aku tak bersedia langsung nak daftar kpli ni.. tak tahu la mana semangat aku pergi.. hilang macam tu je.. dalam kereta, ayah dgn mak aku dok la nasihat aku, kerja kena amanah la, belajar rajin la, jgn banyak main la, hmmmm so bosan.. aku tak nak pergi la! tak suka! : MARAH:

           sampai kat sana, aku kena daftar sorang-sorang.. bagus jugak, leh aku layan perasaan sorang-sorang.. dewan musa ape entah aku pun tak ingat, kat dewan tu la aku daftar masuk.. masa aku nak berjalan masuk kedalam, ada mamat ni announce suruh tangok nama kat board, aku pun cari nama aku, okey aku jumpa nama aku dekat kuliah 1.07, lepas tanda tangan terus masuk dewan.. lama weh nak tunggu giliran aku.. lepas daftar kena test baju, pastu kena pergi online pulak.. penat gile.. tak suke2!!!!

                                                         

                                                                       chapek bangat!


           aku rehat dari pukul 1 sampai 2.15 p.m, ayah aku ajak makan dekat luar.. aku on je.. singgah makan dekat mane entah.. aku banyak diamkan diri.. aku demam.. bila aku bagitau kat mak bapak aku, dorang buat derk jek.. sakitnya ati aku.. sedih sangat.. pukul 2.30 ada taklimat kali ke-2 dengan naqib & naqibah aku.. malasnya la.. baru aku tahu, aku kena orientasi dekat lenggeng N9.. memang aku terkejut.. jauh giler tempat orientasi .. aku dah start membebel.. lepas makan, aku cari kedai photostat, nak photostat semua sijil aku lagi 6 salinan.. ni lagi satu hal, dalam laman web KPM kata nak 5 salinan je, rupanya sampai kat sana dorang nak 11 salinan.. ramai yang buat 5 je.. so, aku tak de la gelabah sangat.. hehe :)

        kitorang bertolak dari bangi nak ke N9 pukul 6 petang lebih.. giler jauh park bus.. dah la beg aku berat giler, letih aku..rasa nak campak je beg aku terus masuk dalam bas.. haih!! masuk dalam bas, aku terus tidor.. lantakla, aku malas nak cover padahal aku dok tepi budak laki... ah! semuanya dah jadi bapak orang.. hehehe~ :p 

                               

        tidur merupakan ubat yang paling berkesan untuk menghilangkan mengantuk.. hehehehe :)


       sedap-sedap tidur, tetiba dengar bunyi kecoh.. aku pon terus terbangun.. rupanya bas yang kitorang naik tak boleh masuk ke dalam sebab depan simpang tu ada titi, yang lepas hanya kereta SAHAJA.. kenapa lah diorang tak study dulu jalan nak pergi sana? kan dah susah.. jam aku dah menunjukkan pukul 7.48 p.m, tak maghrib lagi ni.. kena berhenti kat tepi jalan dulu.. mula-mula dengar cerita kena jalan kaki masuk dalam sana.. woih! gila la.. 5km tu.. aku dah sumpah seranah, berbakul-bakul aku sumpah.. akhirnya dorang lalu jalan lain, lalu jalan dekat pasar malam. thanks to apek-apek & ah so-ah so kerana bagi laluan dekat kitorang.. siap lambai - lambai lagi woooohhh~

         masuk je kat excel training tu, perkataan pertama yang keluar dari mulut aku ialah "WOW!!".. memang cantik sangat.. tenang je.. sebab atas bukit kan.. masa tu bermula lah orientasi aku.. haih!! aku pelik sangat kenapa fasilitators semua panggil kitorang abang & kakak, muda sangat ke diorang ni, erm.. memang pon, masing-masing umur 20 - 22 tahun.. muda la tuh.. umur aku pun dah 23.. hehehhe! 

       sebab muda kot diorang punya pengurusan kelam kabut sikit, but still fun lagi. aku memang tumpu kat unit protokol je sebab tu bidang aku masa kat kolej dulu.. banyak perlukan penambahbaikkan.. sampai susunan kerusi pun salah lagi, mungkin letih sangat kot. tu yang terlepas pandang.. tak kisah la pasal protokol tu, yang aku kisahkan pasal si atikah tu.. oh ye, atikah tu timbalan pengarah program MPPB ni.. hmm.. dia kena belajar cara komunikasi yang baik.. kesian kat dia, ramai ahkak - ahkak tak sukakan dia termasuk aku.. sori ye tikah.. tapi banyak - banyak kes aku paling bengang dengan kes azman conteng fail aku.. jarak aku dengan fail 3 langkah je pon, dia boleh pi conteng.. ayat nye " lain kali jaga fail ye ".. Ya Allah, bengang gile je aku.. aku bukan marah sebab dia conteng, tapi aku marah sebab aku tak buat kesalahan tu.. tu je! 

        hari jumaat hari yang paling aku tunggu sebab boleh balik rumah.. bila aku sampai kat rumah, aku fikir - fikir balik aku macam budak - budak pun ada.. baru sikit rintangan aku dah marah -marah, sumpah seranah.. aku kah ini? macam mana aku nak didik anak murid aku nanti?? hmmmm aku kena berubah! ya, aku mesti berubah!! 

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template