Saturday, November 27, 2010

5 perbezaan ke'POWER'an antara mak aku dgn mak korang ~ juz for fun~

Semua orang akan menangkan mak masing2, so ni hujah aku yg mengatakan mak aku power dari mak korang :-

1- mak aku keturunan mamak tp da generasi ke-6, so yg terlekat cikit2 juz adik perempuan aku yg 2nd last.. ape yg power nye?? hehehe mak aku kawen dgn ayah aku yg berketurunan cina generasi ke-3.. 3x2=6. hahahaha!!! lol

2. mak aku x amalkan minuman kacip fatimah ke, kacip jamilah @ kacip diana, tp mak aku sgt bertenaga.. BUKTINYA!! mak aku pernah membebel kat aku 3 hari berturut2, berhenti tyme mandi, mkn, solat n tido.. mak ko ade?? hehehehe

3. mak aku ade kuasa superhero,,, actually mak dgn ayah aku bukak kedai makan, so balik lewat2 mlm.. tyme mak dgn ayah aku balik, kitorang sume dah tido.. pada satu malam ni, abg aku terjaga dy pegi bilik air.. dy nak masuk bilik, dengar bunyi sssstt ssstttt, abg aku pon pegi la tngok kat ruang tamu, nampak ade lembaga tengah duduk kat kerusi.. abg aku bukak lampu, rupanya mak aku tengah kira duit, yg magiknye mak aku kire dlm gelap woooo~ alasan mak aku x nak kacau adik aku yg kebetulan tidur kat ruang tamu..  smpai sekarang mak aku kene bahan sebab kire duit dlm gelap.. mak aku ade kuasa lihat duit dlm gelap.. mak korang leh celen mak aku ke???

4. mak aku ni ahli silap mata sebenarnye, tp x mau bagitau.. aku ingat lagi kecik2 dulu, aku nampak mak aku buat peneram @ telinge keling, bila mak aku panggil mkn, aku tengok peneram 2 da jadik biskut.. haaaaaa~ magik x??? 


5. perbezaan yang terakhir yg membuktikan mak aku sgt2 power ialah dengan melahirkan kami adik beradik.. hehehehe la... x caye pulak.. boleh ke mak korang beranakkan aku dgn adik- bradik aku?? x leh kan.. kalau mak korang leh beranakkan aku, maknenye mak korang 2 mak aku, & kite ni adik beradik lah.. hehehehehehe






p/s :- Entry ni juz tok suke2 jek.. jgn ambil hati.. mak kite semua adalah yg terbaik kan.. so, mulai hari ini, jom same2 kite menjadi anak yang terbaik untuk mak ayah kite.. takbir!!!!! Allahuakbar! >>> sambil diiringi lagu " jika kau fikirkan kau boleh, kau yakin boleh melakukan, bla33... sambung senirik.. hehehehe)




* sebenarnya aku dapat idea tulis n3 ni bila aku tengok harga susu baby boleh cecah RM100++.. mahal giler! tetibe aku rase sebak.. ye lah kan.. aku ni bukannye anak yg mithali, sometimes ade jugak derhakanye.. tp aku akan cuba yg terbaik untuk menjadi anak yg terbaik diantara yg terbaik.. yes! i can do it!





0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template