Friday, April 19, 2013

Kawan VS Cinta

semenjak dah dapat diploma perguruan ni, perangai malas aku makin menjadi-jadi. malas serba serbi. malas nak tengok TV, malas nak hapdet blog, malas nak keluar kemana-mana, senang cerita permulaan tahun 2013 ni aku memang malas, sekarang je agak rajin sikit tengok TV3 sebab ada 'SEDETIK CINTA', walaupun aku tak minat Awal Ashaari tapi baik dari Awi Rafael kan? ehhh,, tibeeeer.. 

masa Kimi tampar Amy, i ols nangis ok..
sumber gambar
okey, dah cukup mukaddimah aku tadi, sekarang aku nak cerita pasal kawan aku. ini memg serius kawan aku tau bukan aku, aku cakap siap-siap kang ada pulak yang cakap;

'ye ye je dia ni cerita pasal kawan dia, entah-entah pasal dia' 

ye,,, ni cerita pasal kawan aku.. betul tak tipu.. 

ceritanya macam ni, a very long long long time ago.....................................................

dia : babe, aku ada hal nak citer kat ko.
aku : ape dia? tak pe, Allah bagi telinga kat aku 
memang nak dengar cerita ko je. :p
dia : hahaha.. macam ni, aku ada luah perasaan kat kawan baik aku sendiri.
aku : so? ape masalahnya?
dia : babe, aku luah perasaan dekat kaum adam kot. 
aku : ye, aku tau, tak kan nak luah perasaan kat kaum 
sejenis ko kot. so? ape responnye?
dia : dia cakap kawan dulu, kalau ada jodoh ada la. aku sedih babe. 
nampak sangat dia tak nak dekat aku.
aku : jangan nangis babe. 
( dia dah mula nangis )
aku : jangan macam ni babe, jangan nangis macam ni.
kitakan wanita berkerjaya, harus tabah u ols.. 
lepas dari dia cakap macam tu, dia ada carik ko tak?
dia : ada. dia mesej macam biasa, aku je yang balas tak balas.
aku : ko bertuah babe. dia still lagi contact ko. ada sorang kawan aku kes 
macam ko la, lepas dia luahkan perasaan kat kawan dia, langsung 
dah tak ade ape-ape antara diorang, berkawan pun tidak. lagi sedih. 
ko beri dia masa babe.mana tau ada jodoh antara korang. pendapat aku,
 kalau dia tak nak ko,dia tak kan carik ko lagi. doa banyak-banyak ok..
dia : aku dah tak nak berharap.
aku : hmmmmmmmmmmmmmmmmmm....

kes jatuh cinta dengan kawan baik sendiri memang selalu terjadi. bila kita dah kenal hati budi, kita dah rasa selesa, mesti timbul perasaan sayang kan? bukan perempuan je macam ni, lelaki pun ada jugak.. tapi majoriti  memang banyak kaum hawa la.. bagi aku, sebenarnya kita rasa konpius dengan perasaan sendiri. maksud aku kita konpius antara perasaan sayang dan cinta.
konpius memang perkara biasa. kucing pun pernah konpius.
 konpius pikir sape bapak  anak dorang.
sumber gambar ( acik google)

Peringatan untuk kaum adam kat luar sane, jangan ingat perempuan yang luahkan perasaan dekat lelaki tak ada perasaan malu. kami cuma mahukan yang terbaik untuk hidup kami. maklumlah lelaki hampir pupus, tambah-tambah lelaki yang baik. dan untuk kaum hawa yang gojez & very vok da vazz, 1 je aku nak nasihat, sebelum buat ape-ape keputusan pikir dulu masak-masak, kalau perlu story la sikit  atau minta pendapat dekat kawan perempuan yang lain, biasala kan kita perempuan ni memang penuh dengan emosi. kekadang kita rasa apa yang kita buat macam dah betul, tapi sebenarnya tidak. aku tak halang kalau korang yang nak mulakan langkah dulu, aku support je, tapi kene bersedia hadapi beberapa kemungkinan.. 

kemungkinan 1 : cinta korang berbalas. (yeayyyy! ) 
kemungkinan 2 : cinta korang ditolak.
kemungkinan 3 : persahabatan korang terjejas. 
kemungkinan 4 : kemungkinan 2 + 3. ( sadis weyyh )

jangan risau, ada je kawan aku yang mulakan langkah dulu, sekarang dah anak 2. kalau dah jodoh, memang tak akan kemana.. Mak aku pernah pesan, kalau kita nak sesuatu barang, mesti kita kena minta kat pemilik dia kan? macam tu juga kalau kita nak hati manusia ni, banyak-banyak berdoa minta dekat PEMILIK hati-hati kita ni, mintak dilembutkan hati si dia untuk terima kita. AWAS! jangan lah doa saje, buatla solat sunat sekali, inshaa Allah macam aku cakap tadi, kalau dah jodoh tak kemana.. tapi, korang kena la selidik dulu lelaki yang korang minat sgt2 tu dah berpunya ke belum. lelaki bukan macam perempuan senang nak cerita segala hal termasuk hal-hal cintan cintun ni.. kawan aku pernah cakap, 
'MANUSIA NI SEMAKIN DIKEJAR, SEMAKIN DIA LARI, SO STAY COOL.'

cool kan diri u olss ok..
 ah! asal aku letak gambar hewan najis besar ni pulak!
sumber gambar ( acik google)

GOOD LUCK & ALL THE BEST!









0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template