Saturday, July 2, 2011

Zaman kita lain..

       tepat pukul 3.10 petang, macam biasa tempat yang aku mesti pergi kat mane lagi kalau bukan KANTIN!!! tempat paling tenang ketika perut meragam.. perut lapo bergendang2 mcm gendang india kawen, air liur pulak, kalau aku tak tutup mulut memang meleleh la.. dengan penuh bergaya, melangkah dengan penuh yakin menuju tempat makanan, buka penutup,,,,,,, ARHKGGG!! ade mee goreng!!!! panas lagi, aku pun senduk je la dalam pinggan ( macam biasa perangai tak berubah dari kecik, mesti korek carik ayam) agak-agak aku senduk mee macam harga RM1.50, aku pun carik tempat duduk.. aku duduk depan dua orang cikgu lain.. asek borak2 je, sampai makanan dalam pinggan dorang pun tak tersentuh.. 

nyum2!! 


      "Kak Lia, te-o ais minum" peberet aku woo te-o ais tu.. ( sebenarnye sebab murah ) huhu sedang aku asek layan mee aku, aku terdengar dua orang depan aku asek la cakap pasal zaman diorang dulu.. semua perkara nak dibandingkan.. hmm... sebenarnya aku tak suka sangat kalau isu zaman ni dibincangkan.. bukan apa, selagi kita asek pandang ke belakang, sampai bila2 kita tak kan maju.. bagi aku perkara yang dah lepas dijadikan pengajaran.. 

A : zaman kita dulu henpon pun tak ada.. sekarang ni, budak-budak tu punya henpon canggih dari kita..
B : tau tak apa.. budak-budak sekarang ni tak takut dengan cikgu.. kita dulu, cikgu pandang je, dah kecut..
A: tu la, pelik betul budak zaman sekarang ni.. zaman kita dulu, nak keluar jumpa lelaki pun sorok-sorok, takut bapak nampak, kena kejar dengan parang, zaman sekarang ni berani sangat sampai pegang-pegang tangan.
B : bla bla bla bla... ( aku malas nak amek tau dah )


ni baru dikatekan henpon canggih.. sumber : google


    aku pun tak tau nak cakap ape.. makan mee lagi sedap.. Aku akui, cakap diorang memang betul, tapi kalau sekadar cakap pun tak guna.. sama-sama kita usaha sedarkan budak2 yang mcm tu.. ini tugas kita.. setakat cakap berhabuk, sampai makanan dlm pinggan pun dah sejuk, baik tak payah.. nasib baik aku cikgu baru, kalau aku dah lame kat sini, mesti aku menyampuk dah.. thee heee..

"Kak Lia, kira."





P/S : kalau orang zaman batu hidup lagi sampai sekarang, lepastu bandingkan zaman diorang dengan zaman kau, baru kau tahu..

       

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template