Friday, July 1, 2011

:AFTER 6 MONTH : inilah dia sindrom-sindrom yang dapat dikesan!

      Sedar tak sedar aku dah melewati fasa 6 bulan untuk tahun ni.. melewati 2 bulan usia 23 tahun aku dan yang paling penting dah 4 bulan aku jadi cikgu. eh! ye ke! tak sedar la plak.. kenape? tak percaya?? ( tetibe rase nak nyanyi lagu siti no halijha) :P

     banyak perubahan yang aku dapat kesan sama ada pada diri aku atau pun pada diri anak murid aku.. ye la kan, bak kata orang dulu-dulu, sekali bah pantai pon berubah maa... ini kan pula manusia. tambah-tambah manusia yang lemah ala-ala padi ditiup angin gitu macam aku ni..

bak kata kawan aku " KO NI MEMANG MACAM LALANG!" hampeh tol!
   
      (1) Ye lah kan, dulu aku tak berapa sangat layan cerita melayu, yang aku layan pon mesti ade muka Mr.Sweet aku sape lagi kalau bukan nasir Bilal Khan! ( tangan kedada mata keatas) sori ye cik nasir, anda tak tercalon.. sape lagi kalau bukan rosyam nor. serius, aku memang akan tengok kalau yang berlakon tu rosyam nor dan semua cerita yang di bawah SUHAN MOVIES.. tapi sejak aku keje ni, semua cerita aku sapu.. cerita yang kat TV3 sekarang ni ( tak nak sebut tajuk ape ) memang hampeh giler, tapi aku tengok jugak.. hehehehe

    (2) Dulu punyer susah aku nak berenggang dengan telefon, sekarang ni aku dah pasang assistant yang akan call nombor aku setiap kali kedudukan telefon aku tak dikenal pasti ada dekat mana.. dan setiap kali tu la assistant aku akan bising sampaikan ayat dia pon aku dah hafal.. terer betul aku ni.. nak tau ayat dia ape?? ni ha.... " LAIN KALI KO GANTUNG HENPON KAT TELINGA, BIO JADI SUBANG " hehehe jangan marah kak..

     (3) nak tengok aku tido awal punyer la susah ( kecuali esok ade KOKO atau event ). kalau dulu, pukul 10 je, pap! aku dah tido.. skarang pukul 3 pun belum tentu.. mane tak nye, cerita lepas pukul dobelas banyak best2 maaa tambah-tambah dekat NTV7 & 8TV.. tak caye korang try.. tapi kalau dah ketagih jangan nak salahkan aku okey.. huhu

   (4) aku tak suka online facebook.. aku pon tak percaya, tapi itulah hakikatnya.. bak kata kawan aku
 " SELAMAT DATANG KE DUNIA DEWASA" sambil sengih macam kambing meroyan.. menyampah!

okey, bye!


Pikir sejenak @ p/s : korang pernah tak jumpa budak lelaki suka menyapu sampah dan budak permpuan suka padam papan hitam? AKU PERNAH!



   



   

 

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template