Saturday, October 23, 2010

Emel dari "ADIK"



huuhh!! penat giler kat sekolah arini.. anak2 murid nakal sungguh.. nak cepuk kang kene saman.. maklumla, skang ni kes saman bukan kemain lg, smpaikan bapak pun kene saman ngan anak.. haishh.. mcm2 la dunia ni.... ah! lantaklah.. yang penting aku dah sampai rumah.. hehehehehe~
   " MAK DGN AYAH PERGI RUMAH CIK ASMAH."         ehh.. asal x msg je.. saje nak tiru drama la tu.. tampal note kat cermin.. nasib tampal note, kalau tulis pakai gincu?? hehehehe mak aku ada gincu ke??  amboi~  mentang2 la tinggal berdua, bukan men sakan lg mak ngan ayah aku eh.. asek kua jek.. apela aku nak buat nih.. nak kua, x larat.. nak tanda buku budak, aku malas.. hehehehehe.. ape lg, carik laptop la... yeah!! mcm bese, kalu bukak laptop, mende first yg aku check mesti la emel aku.. 
   -YOU HAVE 2 UNREAD MESSAGE - hik3.. 2 jek??? kire orait la tu, kadang2 x der langsung.. punyela x femes aku ni.. aku bukak emel 1, notification dari facebook, 2 pon pasal ade orang invite aku join mende ntah.. hmmm.. suke sgt invite2 aku.. aku bukannya selalu sangat bukak Facebook.. malas tol aku.. ah! ignore jek! emel 2 ni wat aku curious cikit.. sape yg send emel nih.. hehehehehehe~ jom bace!

*Hello My Dearest Mama!

eh, mende plak ni?? mama tu mak kan?? sejak bile aku jadik mak ni?? pakwe pon x der.. jom bace lg~

*i mean my future mama.. mama jgn terkejut.. ok.. let's me introduce myself.. saya x der nama, tapi mama leh panggil saya adik.. sebab ape adik? sebab nanti mama akan panggil saya adik.. sori kalau adik kacau mama, adik bukannya ape, adik rindu sgt dgn mama.. kwn2 adik yang len sume da jmpe ngan bakal mama ngan papa diorang.. tp x pe, mama jgn risau adik sabar tunggu mama.. 
    Adik tau, smpai skrang mama still single, ( adik x perli mama taw)  x per mama, pelan2 kayuh.. capai dulu cita2 mama, adik x nak mama adik nanti pelajaran setakat sekolah rendah jek.. kalau zaman nenek2 & moyang2 adik x per la, itu cerita dulu, zaman mama dah len, da maju.. sekolah merata2.. kalau x der ilmu, senang kene tipu mama.. 
     hehehehe... adik tau sekarang ni ade uncle ehem2 tengah syok kat mama kan?? eeehhhhh!! malu plak mama ni.. mama, sebelum mama nak pergi lebih jauh lg dgn uncle ehem2 tu, mama siasat dulu latar belakang dy mama.. adik x nak lepas dy dapat madu mama, dy buang mama bersepah2.. kalau boleh mama cariklah yg solat, yg berpelajaran & yg sekufu dgn mama.. biar la x hensem mama, bukannye semua yang hensem tu baik ma.. bkannye semua yg hensem tu ikhlas ma.. adik nak mama bahagia jek.. sebab kalau mama bahagia, insyaAllah, adik pon akan di bahagiakan oleh mama.. mama jgn terburu2 dlm soal jodoh ni.. Lagi pun kan Allah dah janji yang manusia ni diciptakan berpasangan.. Mama serahkan semuanya pada Allah ma.. di samping tu, mama usaha la jugak yer.. oh ye!  ma jgn mudah terpedaya dgn janji2 manis lelaki ye ma.. adik pernah dgr yang perempuan ni kelemahannya telinga, dan lelaki kelemahannya mata.. maksud adik, perempuan ni kalau dgr pujuk rayu dr lelaki, mesti cair, sampaikan 'benda' yg harus dipertahankan pun senang2 jek bagi kat lelaki yg bukan suami! lelaki pulak, kalau nampak perempuan cantik, dahi licin, mesti nak di tacklenya.. sebab tu, even da kahwin sanggup mengaku bujang padahal anak dah berderet! maaf ma, adik ter EMO sikit.. bukan ape ma, adik x nak nama adik nanti di BIN atau di BINTI kan dgn ABDULLAH.. ( kecuali kalu name bakal papa adik Abdullah ) adik x nak ma.. adik x sanggup.. adik sedih ma.. ramai jugak kwn2 adik kat sini di BIN dan di BINTI kan dgn Abdullah.. yang lg sedih, dorang x kenal pun sape papa diorang ma.. adik mohon ma.... tolong jaga kehormatan mama.. bukan susah pun ma, ma tutup aurat ma, ma jage solat ma, ma jage akhlak ma, insyaAllah ma, ma akan terhindar dari semua2 ni.. 
         Adik tau sekarang ni tengah femes persandingan kayangan la, persandingan little mermaid la, di raja la,, mcm2 lg.. adik x kisah ma kalau mama bersanding x sehebat dorang ni, janji ikatan perkahwinan mama halal..  adik nak mama tau yg adik sentiasa akan tunggu mama.. oh yer.. mama nak tengok x gambar kawan2 adik?? tapi kan ma, yang adik ada gambar kwn2 adik yg da tiada kat dunia ni lg ma.. setiap kali adik tengok gambar ni, mesti adik nangis ma.. adik selalu doa, adik x akan jadik macam ni.. ok la mama yer.. sampai cini saje ma eh.. tengok la gambar bekas kwn2 adik ni.. ade mase adik send emel kat mama lg.. mama jaga diri elok2 yer.. adik syg mama sgt2... 






   


tiba2 aku rasakan ada air hangat mengalir dari mata aku.. emel 'adik' aku bace berulang kali.. aku bersyukur ke hadrat Illahi kerana menghantar peringatan kepada aku.. emel ini akan aku jadikan panduan aku dlm mencari jodoh... adik, terima kasih adik sebab ingatkan mama.. adik tunggu mama yer.. insyaAllah mama akan jadi mama yg terbaik untuk adik... 

0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template