Saturday, October 9, 2010

*~ apabila seorang PEREMPUAN sudah hilang malunya~*

     "Tundukkan lah pandangan kamu dan jagalah kemaluan kamu
seringkali kita dengar ustaz2 kita atau ustazah2 kita sebut tentang ayat ini... memang x dinafikan lelaki pasangannya perempuan, sama juga seperti malam dan siang.. 


***********************************************
 aku mempunyai seorang kawan baik, dan usia persahabatan kami hampir mencecah 7 tahun.. kami mula bersahabat ketika aku jadi murid baru di sebuah sekolah men. agama.. pada mulanya, kami masing2 x suka antara satu sama lain tp Allah punya kuasa, kami mula rapat semasa STAM kami ditempatkan di dorm dan juga belajar di kelas yg sama.. N adalah seorang  perempuan yg lemah lembut,sahabat yg sangat baik, suka bantu kwn2 dan sgt setiakawan.. lg pun rumah kami x lah jauh mane.. family dy mengenali aku, tp family ak x kenal N. Sukar untuk aku mengajak N ke rumah, ada saja alasan untuk dy menolak pelawaanku.. tp x ape sebab bagiku itu bukan 1 msalah yg besar.. 
   Kami terus rapat sehinggalah kami berdua sambung belajar di kolej yg same.. cuma N masuk lebih awal drpd aku sebab aku memilih untuk bekerja dahulu selepas habis STAM..  Sekali lagi Allah tempatkan kami di blok penginapan yg sama.. sejak dari itu, hubungan kami lg bertambah rapat.. ke mana saja pasti kami akan berdua.. tp, dlm masa yg sama, aku agak pelik dgn kelakuan N, mukanya kelihatan pucat, aku pernah menegurnya dgn mengatakan mukanya kelihatan seperti ade masalah, tetapi dy menafikan.. sehinggalah pada satu hari, N dtg ke bilikku, dlm keadaan menangis dy ceritakan segala2nya yang dy telah di SENTUH oleh lelaki..! masa 2, aku rase nak menangis, aku x sangka ape yg aku tengok kat TV selame ni, jadik kat kawan aku, KAWAN BAIK aku..! aku kenal lelaki jahanam tu.. N pernah kenalkan aku dgn lelaki 2 time aku kerja dulu,, dan yg paling mengejutkan aku, time aku dikenalkan dgn laki 2, N dah 3 kali wat keje bangsat tu ngan laki jahanam 2..!!! baru aku tau cerita rupanya N mengenali jantan 2 drpd kwn kami E juga agak rapat dgnku.. yg pling memeranjatkan aku, rupanya E da tau yg jantan 2 nak ambil kesempatan atas N, tp E hanya diamkan saja.. aku x paham, aku bingung nape E buat mcm 2... tp x boleh salahkan E 100%, N juga bersalah.. nape senang2 sgt dy ikut laki keluar berdua2an smpai lewat mlm..? nape dy senang2 sgt ikut laki 2 masuk dlm umah sedangkan dy taw laki 2 tinggal sorang?? kenapa dy x melawan time laki 2 cuba nak noda dy?? jawapan nye sebab SAYANG!! SAYANG yg diletakkan bukan pada tempatnya.. SAYANG yg meragut kehormatan dy... SAYANG yg akhirnya dy ditinggalkan jantan tak guna 2...!  N merayu supaya aku terus kawan dgn dy.. mane mungkin aku akan tinggalkan dy dlm keadaan dy terkapai2 mcm 2.. aku berjanji mulai dr saat itu, aku akan jage N seperti keluarga aku sendiri.. 2007 melakarkan sejarah yg pahit buat N, arwah ayahnya kembali ke rahmatullah.. sejak itu, N sentiasa muram.. sehinggalah dy kenal dgn seorg lelaki ni.. tp, sia2.. dy akhirnya ditinggalkan.. Lepas satu, satu.. aku jadi pelik kenapa senang sgt dy bertukar pasangan. rupanya, setiap kali dy dapat pasangan baru, dy akan terus terang yg tentang sejarah silamnya.. pada mulanya, hubungan b'jln lancar dan makin lama setiap psangan dy akan mintak yg bukan2... itulah lelaki.. mengambil kesempatan atas kesempitan.. 


******************************************


hubungan kami makin renggang.. terutamanya ketika aku di tahun akhir.. aku cuba elakkan diri drpd N.. aku sudah bosan dgn perangai yg pasang lelaki keliling pinggang.. bukan aku x pernah nasihat, sehinggakan ade salah 1 drpd lelaki yg diputuskan oleh N menggunakan khidmat bomoh untuk menghancurkan N.. dy lebih ikut kate lelaki berbanding drpad kata kawan baiknya sendiri.. dan yg paling membuatkan aku bengang, dy dah pandai FREE -HAIR.. x pakai tudung, pakai baju yg menampakkan lurah..  dy buat semua perkara2 ni lepas kematian ayahnya.. aku x paham... aku penah tegur dy terus terang, yg akhirnya selama berbulan2 dy x btegur sapa dgn aku, dan carik aku bile dy dalam masalah.. aku sgt syangkan dy... Ya Allah, kau bukakanlah hati sahabatku ini, aku tidak mahu dy terus bergelumang dgn dosa, aku syg dy Ya Allah.. 











0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template