Thursday, February 28, 2013

selepas 2 tahun... (AKU LEBIH MATANG)

'ustazah umi, ada budak bergaduh.'
'ustazah umi ada orang tolak saya.'
'ustazah umi duit saya hilang.'
'ustazah umi cantiklah harini.'
'ustazah umi itu, ustazah umi ini.'

kadang-kadang aku penat dengan semua ni.
perkara yang sama  berulang hampir setiap hari ( kecuali yang cantik tu la, ate kite bukan cantik pong~ )

siapa kata aku suka?
siapa kata aku tahan?
siapa kata aku gembira dengan semua ni?

tapi, inilah realiti kehidupan aku..

hidup aku akan tak 'hidup' tanpa senyuman mereka,
tanpa suara mereka,
mereka gelak, jerit, tangis serta mengadu,
buat hidup aku lebih padu,
lagipun tanpa mereka siapalah aku,
hanya seorang insan yang bergelar cikgu.

doakan aku tabah.
doakan aku ikhlas.
doakan aku kuat.
sesungguhnya hanya seorang guru memahami susah payahnya insan yang bergelar seorang guru..

tak mungkin bahagia tanoa mereka~





0 budak suka berjalan balas:

perjalananku masih panjang

Daisypath Friendship tickers
 
ch3kgu's stori3s Blogger Template by Ipietoon Blogger Template